Terve.fi-sivustoperheeseen kuuluvat seuraavat verkkopalvelut:
Johtava hyvinvointimedia, joka tavoittaa jo noin 300.000 eri kuluttajaa viikossa. Terve.fi ja sen alasivustot tarjoavat kaiken henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista kiinnostuneille kuluttajille, joilla on entistä enemmän vapaa-aikaa ja halua panostaa arjesta nauttimiseen.
Koko perheen hyvinvointi- ja terveyspalvelu, joka on oman alansa klassikko jo 10 vuoden ajalta. Palvelulla on yli 100 000 eri käyttäjää viikoittain. Tohtorin klinikat ovat tehokas sisältökonsepti hyvinvointimarkkinoijalle ja ne tarjoavat kuluttajille ainutlaatuista ja ajankohtaista tietoa kiinnostavista aihealueista. Klinikoiden sisällöt tuottaa Tohtorin toimitus ja hyvinvoinnin ja terveydenhuollon asiantuntijat yhteistyössä markkinoijan kanssa. Tohtorin hyvinvointi- ja terveysuutiset kiinnostavat kuluttajia päivittäin.
"Suuri suomalainen lääkärikirja" netissä, joka tarjoaa kaiken tarvittavan tiedon eri sairauksista, oireista ja niiden hoidosta. Palvelulla on yli 100.000 eri käyttäjää viikoittain. Sisältö on lääketieteen asiantuntijoiden tuottama ja tarkastama. Palvelussa on yli 150 sairaudesta tai terveysongelmasta tietoa, potilasohjeita, testejä ja eri tutkimuksia. Käyttäjien omat sairauskokemukset ja potilaskertomukset muodostavat oman yhteisönsä.
Lasten kanssa arjessa elämiseen keskittyvä perhepalvelu, joka on myös lasta haluavien, odottavien ja pienten lasten äitien ykkösmedia Suomessa. Palvelu tavoittaa vanhemmat, jotka eivät tingi perheensä ja lastensa hyvinvoinnista. Monipuolinen ja asiantuntijoiden tuottama sisältö kattaa kaiken odottamisesta leikki-ikäisten ja koululaisten kasvattamiseen. Palvelun keskusteluosiot muodostavat myös tiiviin yhteisön.
Miesten hyvinvointi- ja lifestylepalvelu, joka yhdistää asiantuntevan sisällön, yhteisöllisyyden ja rehellisen suomalaismiehen asenteen. Palvelussa on monipuolinen sisältö niin miehen hyvinvoinnista, liikunnasta kuin parisuhteestakin. Huoltamo.com seuraa ja uutisoi miehen hyvinvointiin liittyviä aiheita päivittäin.
Naisten hyvinvointi- ja lifestylepalvelu, joka on energiaa ja hyvää oloa yhdistettynä vahvaan yhteisöllisyyteen. Palvelu on naisille, joiden ostopäätöksiä ohjaa hyvä ja energinen elämä. Kimallus.fi erooa muista naisille suunnatuista verkkomedioista vahvalla yhteisöllisyydellään ja asiantuntevalla sisällöllä harmonisesta elämästä.
Uudenlainen ruokamedia, joka yhdistää tunnettujen kokkien ja käyttäjien reseptit yhteisöllisyyteen ja ruoanlaittovideoihin. Palvelu tuo tunnetut kokit, ruokaa harrastavat julkisuuden henkilöt ja innokkaat kotona kokkaajat kuluttajat yhteen. Sisällössä ovat merkittävässä roolissa toimituksen ja käyttäjien luomat eri ruokateemoihin keskittyvät virtaaliset keittiöt.
Pudottajat.fi on ilmainen painonhallintapalvelu internetin käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneita terveistä elämäntavoista ja painon pudottamisesta hauskalla tavalla - vaikka luoden oman pudotusryhmän!
Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.
Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:
» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa » Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa » Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa » Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa » Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Terve Rekry: CV:n jättämistä varten
Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.
Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!
Heippa hei ja kiitos Joannalle kuukauden ensimmäisen viikon avaamisesta.
Minulla on aina sellaisia oireita kuin Minnuskalla jo suunnilleen 10 päivää ennen kuukautisia. Sen tähden en oikein osaa sanoa oireista mitään, mutta täkllä kerralla ainakin se on sitten jo oire raskaudesta, jos ei tätiä näy. Onneksi niin, kun se on ollut aiemmin myös sellaista epävarmaa. 70 päivän kierrossa ehtii olla monta pahoinvointia ja tissikipua ja kyllä siinä testejäkin on tullut tehtyä. Olen ihmeellisen iloinen nyt yksinkertaisesti siitä, että tiedän, että ihan pian alkaa kuukautiset, ellen sitten ole tullut raskaaksi.
Minäkin toivon kaikille meille onnea tärppiin. Ja jos ei nyt tällä kertaa tärppää, ei kannata murehtia. Ihan hyvin se voi onnistua jo kierron tai kahden kuluttua ja silloinkin voisi olla tuossa vuoden kuluttua vauva sylissä
Juu, kituviikko on alkanut... Tätiä odottelen saapuvaksi keskiviikkona tai torstaina... Mitään oireita ei oikeastaan ole, paitsi palelee.
Raskausoireista: tottahan tuo on, että tätiä ennakoivat oireet muistuttavat raskausoireita.
Kun aloin odottaa Sofiaa, ensimmäisenä oireena oli palelu ja vessassa juoksu, kuukautiset silloin puoli viikkoa myöhässä. Silloinkin ajattelin vaan,että virtsatietulehdus iskee tai flunssa+tulehdus.
Positiivisen testin tein, kun kuukautiset oli 8 päivää myöhässä, ei ollut aiemmin mahdollisuutta... Pahoinvointi alkoi testiä seuraavana päivänä...
Pääsinpäs perumaan lapsettomuustutkimuksiin ajan, väliä jäi reilu viikko
Plussaan on itse niin vaikea uskoa vielä, Sofiaa yritettiin puolitoista vuotta.
Itseasiassa muistan kun aloitin pesuilun, JOANNA pesuili silloin toiseksi nuorimmaistaan.
Kiva että tulee muiltakin juttua oireista..Mulla pitäis menkat alkaa 7.3.2010 mutta kattellaa alkaako ne..Ja jos ei ala niin ensiviikolla sitten testin teen.. Tein testin tänään aamulla mutta se oli negatiivinen joten ajattelin odottaa että kuuluuko menkkoja ja jos niitä ei kuulu niin sitten teen uuden testin myöhemmin..Koska silloin kun odotin sitä toista joka tosin meni kesken niin olin rv 6+0 kun tein testin ja silloin oli menkat jäänyt pois.Jos nytten laskettaisiin niin olisin suunnilleen kohta jotain rv 4+0..En ole varma..
MINNUSKA: esim. www.tekay.fi ja sieltä se kiekko kohta... siitä saa aika näppärästi katsottua lasketun ajan ym. ja saa tietoa sikiöstä milläkin viikolla...
...Täällä on käynyt paljon ihmisiä kirjoittelemassa..jee !!
MINNUSKA: Pahoittelut jälleen negasta .
Varmasti teit testin ihan liian aikaisin?
Teeppä seuraavaksi testi vasta,kun menkkojen pitäisi alkaa,niin eiköhän testi silloin jo näytä oiketa tulosta .
Peukkuja nyt hirveesti,että se plussa vielä sieltä tulee
Rv4+0 on silloin,kun menkkojen pitäisi alkaa,jos on säännöllinen 28 päivän pituinen kuukautiskierto.Jos on 29,niin sitten aina lisätään yksi päivä laskettuun aikaan jne.
TIUHTIS: Wau..sullahan kuulostaa nyt lupaavalta oireet,kun siellä palelet
Ihan hirveesti sinulle pidän peukkuja ja varpaita pystyssä,että saatte sen plussan!!!
Olette sen ansainneet
Jeps,me olemme "vanhoja" Pesukavereita sekä myös odotus-ja vauvahoitopuolelta myöskin
HANNA-ÄITI: Mitäs sinulle kuuluu ??
Sinullekin niin täällä peukutan,että tekin sen plussan nyt saisitte
Sinulla on niin ihanan positiivinen asennekin,että... !!
Juu,toi on inhottavaa,että raskausoireet sekä tätiä ennakoivat oireet ovat niin samanlaisia ..antaa monta kertaa turhaa toivoa
RASKAUSOIREISTA: Mullakin on tosiaan tässä ollut kovaa pahoinvointia/etovaa oloa ennen tätiä,että olen jo luullut,että raskaana olisin.Monta turhaa testiä on tullut tehtyä .Myöskin noi repäisykivut ovat olleet kuvioissa,mitkä myös viittaavat alkuraskauden oireistoon.
Jokaisesta lapsestahan minä olen voinut TOSI huonosti ja oksennellut eli senkin takia olen sekoittanut nuo tädin ennakoivat oireet juuri raskauteen.
OMAA: Kuten tuossa jo edellä kerroinkin,niin olen tässä ennen tätiä kärsinyt pahoinvoinnista ja repäisykivuista.
Nyt olen ollut ihan OIREETON ..ei siis mitään oireita ole vieläkään tullut ja tätiä odotan sunnuntaille 7.3.
Veikkaampa,että mulla tämä kierto venyy nyt pitemmäksi ja tätitä ennakoivat oireet tulevat vasta myöhemmin.
Tultiin eilen kaupasta,niin meitä oli pihalla vastassa lehmä .
Oli langan päälle tippunut lunta ja lanka painunut maahan,niin siitähän tämä ammu oli ampaissut pihamaalle.No,helposti sen sain takaisin aitaukseen.
PLUSSATUULIA TEILLE/MEILLE KAIKILLE
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
TIUHTIS: Kiitoksia,pitääpä käydä kurkkimassa sitä sivustoa
JOANNA: Veikkaan että tein testin liian aikaisin koska nytten on tullut menkkamaisia kipuja pari päivää ja en tiedä kuuluuko normaalia runsaampi valkovuoto alkuraskauden oireisiin kun mulla sitä on tällä hetkellä. En ollut silloin esikoista odotellessani niin perehtynyt niihin valkovuotojen määrään.Välillä on niitä nipistyksiä ja poksahteluja mahassa ja huonoa oloa ja närästystä.Mut tiedä sitten..Sunnuntaina olisi tarkoitus kokeilla tulisiko mitään kun pitäisi menkat alkaa silloi. Mulla kierto tällähetkellä 23.
Kävin kurkkailemassa tuota www.tekay.fi sivustoa ja tein sen kiekon niin sen mukaan olisin 3vk ja 4pv raskaana.
MINNUSKA: Noi sinunkin oireesi voivat juuri merkata sitä raskautta tai sitten tätiä
Se on justiin niin inhottavaa,kun molemmissa ne oireet ovat niin samanlaisia .
Mutta valkovuotoa erittyy kyllä raskaudessa enemmän kuin normaalisti.Eli oikein hyviltähän nuo sinun oireesi kuulostavat
Toivotaan nyt,että se plussa sieltä tulee
TIUHTIS: Toivottavasti täti ei ole löytänyt sinne,vaan se PLUSSA
Peukkuja peukkuja!!!!!!
HANNA-ÄITI: Sinulle myös,että toivottavasti täti ei ole sinne tullut,vaan plussa
Peukkuja peukkuja!!!!!
OMAA: Tänään on sitten tullut taas noita tuttuja repäisykipuja,joita minulla on tullut aina ennen tätiä .
Valkkaria tulee runsaasti ja välillä jopa limaakin seassa .
Lumen jatkuva tulo vie hermot
Niin ja tämä odottelukin
Täti on vielä pysynyt poissa, mutta kyllä se vielä kerkiää. Jotenkin tätimäinen olo ollut eilisillasta.Toisaalta taas edelleen palelee ja hiiva uusiutui viikko lääkityksestä...
TIUHTIS: Olen niin onnellinen,ettei sinne ole tätiä vieläkään eksynyt !!
Eikä se sinne nyt enään eksykään!!!
Hirveesti sinulle peukkuja pidän,että sen plussan nyt nappaat
OMAA: Ei úutta aamuiseen
Runsas valkkari ja repäisykivut jatkuvat.
Täti siis tekee tuloaan
Mullakin alkoi tänään kurkkukipu ja olo on vähän flunssainen .
Toivottavasti ei kovaa pöpöä nyt vaan tule!!!
Ajattelin vain tulla kertomaan että mulla eilen illalla tuli suunnilleen teelusikallisen verran verta ja se jäi sitten siihen ja nytten on kauhea olo..Meinaan huono olo..En tiiä mitä se sitten olikaan..Ei ollut maha kipee eikä sellanen olo että olis täti tulossa ihan kohta puolin..Nytten tänään vessassa saanu juosta jo tähän aamuun 3-4 kertaa..Ajattelin pidättäytyä vielä testistä ja kokeilla vasta ensiviikon maanantaina tai tiistaina että katson alkaako se täti ollenkaan..
Minnuska: Malta vain mielesi vielä hetki ja testaa sitten. Kyllähän tuollainen pieni vuoto on ihan mahdollinen myös raskaudessa. Eli toivotaan parasta!
Joanna: Vai oli pihassa lehmä vastassa. Kun luin tarinaa eteenpäin tajusin, että asiat olivat kuitenkin niin hyvin, että kyseessä oli teidän oma lehmänne!
Tiuhtis: Tätipahoittelut
Itse: Täällä ei enää tarvitse jännittää. Täti tuli. Minulla on ollut poikaa odottaessa varmaan kuusi antibioottikuuria, kun oli korvatulehdusta ja leuhkoputkentulehdusta jne. No nyt on taas tullut tuo ja ajattelin jo, että jahas sama juttu kun viimeksi alkuraskaudessa. Mutta siis nyt on ihan muuten vaan tullut tuo tulehdus ja olen kotona sairaslomalla.
Tuota vauvajuttua surin kyllä eilen, kun meidän kuopus rupesi puhumaan jotain, että olisi kiva, jos meillä olisi vauva. Minulla oli pää tosi kipeä ja sitten vielä hän rupesi tuollaista höpöttämään. Taisin aika rumasti hänelle sitten murahtaa. Ja sanoin myös, että sinut pitää viedä nyt päiväkotiin, kun olen niin kipeä, että en viitsi puhua mitään. Ja se oli itse asiassa ihan totta. Tuo vauvajuttu vaan sai minut vielä itkemään ja suuttumaan.
MINNUSKA: Varmaan on ihan hyvä,että teet testin vasta sitten,kun menkat ovat myöhässä,niin silloin ainakin testin pitäisi antaa se varma tulos !!
Peukkuja nyt vaan testailuihin
OMAA: Eipä tänne yhtään mitään uutta.
Oireettomana mennään ellei oteta flunssaa lukuun
HANNA-ÄITI: Joo ajattelinkin malttaa sellaisia pieniä menkkamaisia kipuja on tänään ollut,ei mitään "sellaisia menkkakipuja" että käy kipeetä.Vaan sellanen pieni tunne.
JOANNA: Sen takia juuri en halua tehdä vielä testiä kun ajattelin ensin katsoa alkaako menkat vai ei ja jos ei ala niin sitten,toivotaan että olisi se alkuraskauden tiputtelu vuoto ollut
Jotenkin tuntuu välillä että alaselkä on ihan puutunu.En tiedä kuuluuko tuommoinen oire alkaneeseen raskauteen kun ei aikasemmin ole tuommoista ollut
HANNA-ÄITI: Suuren suuret pahoittelut tädistä
Niin olisin sinullekin sitä plussaa toivonut!!!!
Ei muuta,kun paljon tsemppiä tähän kiertoon
Varmasti sinulla on siellä ikävät tunnelmat,mutta toivottavasti pian alkaa helpottamaan!!!!
MINNUSKA: Mulla ei ole muistaakseni alaselkä puutunut/kipeytynyt,kun vasta keskiraskauden jälkeen,kun masu on kasvanut ja liitokset löystynyt .
Mutta voihan sekin oire joillakin olla jo ihan alkuraskaudessa.
Peukkuja jälleen kerran,että plussa tulee
JOANNA: No mulla pyyhälsikin täti kylään aamulla kun heräsin. On täti vähän epäselvä vielä kun oli reilu 1kk sitte se keskenmeno.Saas nähä kaua tällä kertaa täti kestää ku viimeks kesti vajaat 3-4pv Huh,kauheat kivut No ei lannistuta,ens kierrolla sitten uudestaan yrittämään
MINNUSKA: Suuren suuret pahoittelut tädistä
Onneksi sinulla on noin positiivinen asenne,niin jaksat hyvin aloittaa uuden kierron,uusin innoin
Eli tsemppiä tähän kiertoon
OMAA: Kevättä rinnuksissa
Kyllä on saanut tänään nauttia pitkästä aikaa ihanasta auringon paisteesta
Olotilassa ei ole mitään..eli ei oireet oiretta.
MINNUSKA: Toi on hyvä,että ajattelee positiivisesti .Jaksaa sitten paremmin
Kaikkihan ei siihen pysty..
Onko kivut jo helpottaneet?
OMAA: Tänään on tehnyt vähän pahaa,mutta ainahan mulla on pahaa tehnyt ennen tätiä.
Huomiseksi sitten "odotellaan" tännekin sitä tätiä
Ihana ilma jälleen ulkona
Oltiin koko perhe ulkoilemassa.